PRAKTISCH

 

TICKETS

Na de maatregelen die de Vlaamse regering heeft genomen om de pandemie te bestrijden, sluiten Mu.ZEE en het Permekemuseum tot nader order vanaf 29.10.
€12 individuele bezoeker

€10 groepen vanaf 15 pp, 65+

€1 jongeren van 13 tot en met 26 jaar

Gratis kinderen tot en met 12 jaar

Museumpas

1 pas, 172 musea, 324 expo's

Betaal één keer €59 en bezoek een jaar lang alle deelnemende Belgische musea.
Wanneer je wil en zo vaak je wil.

 

UiTPAS Oostende

UiTPAS Oostende is een vrijetijdspas voor iedereen. Iedereen met een UiTPAS spaart punten bij een bezoek aan Mu.ZEE. Deze punten kan je bij ons inruilen voor leuke voordelen, zoals een gratis museumbezoek.

Inwoners van Oostende met een UiTPAS aan kansentarief krijgen 80% korting bij onze activiteiten. Meer informatie over UiTPAS, de verkooppunten en voordelen vind je hier: www.uitinoostende.be/uitpas

 

Toegankelijkheid

Info en reservering
info@muzee.be
T +32 (0)59 50 81 18

Mu.ZEE is toegankelijk, ook voor minder mobiele bezoekers en personen met een auditieve of visuele beperking.

Minder mobiele bezoekers

Kom je met een rolstoel? Geef ons vooraf een seintje en meld je aan bij de balie.
Er zijn zitbanken in de museumzaal en aangepast sanitair.
Wens je gratis gebruik te maken van een rolstoel tijdens je bezoek? Reserveer een rolstoel via info@muzee.be.

Personen met een auditieve beperking

In het museum zijn informatieve zaalteksten aanwezig.

Personen met een visuele beperking

Geleidehonden zijn welkom in het museum.
Er is een speciale workshop voor blinden en slechtzienden uitgewerkt, begeleid door een gids.

Meer info klik hier (Divers)

Plan je bezoek

Bezoek je Mu.ZEE alleen? Met vrienden of familie? Met een groep of met de klas? Organiseer je een event?
We bieden rondleidingen aan op maat van jouw groep in de vaste collectie en de tijdelijke tentoonstellingen.

Meer info

Contact

Mu.ZEE

Openingsuren

Dinsdag - zondag : van 10u tot 17u30.

Gesloten op maandag, en op 25 december & 1 januari.
Op kerst- en oudejaarsavond sluit Mu.ZEE uitzonderlijk om 16.30 uur.

Adres
Romestraat 11
8400 Oostende
Belgium

00 32 (0)59 50 81 18
info@muzee.be

Koop je tickets

 

Publiekswerking

Voor meer informatie over rondleidingen, groepsarrangementen, bijeenkomsten en voor informatie over schoolbezoeken en schoolprogramma's contacteer via info@muzee.be 
of 00 32 (0)59 24 21 91

Museumshop

museumshop@muzee.be

00 32 (0)59 56 45 91

Bibliotheek

Colette Castermans

bib@muzee.be

Pers

pers@muzee.be

0032 (0)59 56 45 91

Fotograferen

Professionele fotografen dienen vooraf een afspraak te maken via pers@muzee.be
0032 (0)59 56 45 91

Bruikleenverzoeken en beeldaanvragen

registrarsoffice@muzee.be

Voor aanwinsten voorstellen gelieve contact op te nemen met artistiek@muzee.be

Contactformulier

Praktische info

Openingsuren

Dinsdag - zondag : van 10u tot 17u30.

Gesloten op maandag, en op 25 december & 1 januari.
Op kerst- en oudejaarsavond sluit Mu.ZEE uitzonderlijk om 16.30 uur.

Locatie

Romestraat 11
8400 Oostende
Belgium 
info@muzee.be
00 32 (0)59 24 21 91

Bereikbaarheid

Mu.ZEE is makkelijk te bereiken, zowel vanuit het centrum van de stad, als vanuit het station.

Wegbeschrijving museum

Mu.ZEE bevindt zich op minder dan 1 kilometer wandelafstand van het station. U neemt de Vindictivelaan, langs de jachthaven. Automatisch komt u uit op de Alfons Pieterslaan. Vanaf het stadhuis neemt u de derde straat links.

 

Meer info bij : veel gestelde vragen?

Covid-19 maatregelen

Maatregelen genomen in het kader van het Covid-19 virus om jouw museumbezoek zo veilig en zo aangenaam mogelijk te maken 

! Voor uw veiligheid en die van de andere museumbezoekers is het dragen van een mondmasker tijdens het museumbezoek voortaan verplicht.

1. Het plannen van het museumbezoek

● Er is een strikte controle van een maximum aantal bezoekers per tijdsblok. Dit hangt af van de vloeroppervlaktes. In Mu.ZEE worden maximaal 200 bezoekers op hetzelfde moment toegelaten. In het Permekemuseum in Jabbeke zijn dat er maximaal 30 tegelijk in het woonhuis en maximaal 30 tegelijk in het beeldhouwatelier.

● Om het aantal mensen per volume en tijdsblok strikt onder controle te houden zet Mu.ZEE een online tickettingsysteem in, waarbij het op voorhand kopen van tickets in tijdsblokken wordt gestimuleerd.

● Op de website van Mu.ZEE en Permekemuseum worden de veiligheidsrichtlijnen duidelijk aangegeven. Er wordt ook opgenomen dat Mu.ZEE alle nodige voorzorgsmaatregelen in acht neemt, maar niet aansprakelijk is wanneer iemand ziek wordt.

● Mu.ZEE beperkt en spreidt het aantal bezoekers zo veel mogelijk. Voorlopig worden enkel individuele bezoekers toegelaten. Bezoek samen met huisgenoten is daarbij in principe wel mogelijk. 

 

2. Het museumbezoek in Mu.ZEE

● De veiligheidsrichtlijnen worden duidelijk geafficheerd op een infobord aan de ingang van Mu.ZEE.

● Er is een instructiefilm over de genomen maatregelen zodat de bezoeker weet wat van haar/hem verwacht wordt.

● Een personeelslid opent en sluit de toegangsdeur.

● Aan de ticketbalie wordt het onlineticket getoond. Indien een bezoeker niet over een online ticket beschikt, kan er contactloos via bankcontact betaald worden of door het gebruik van payconiq. Indien de betaalterminal gebruikt wordt, wordt deze na gebruik ontsmet. Er zijn ook wattenstaafjes om de toetsen in te drukken voorhanden.

● Er is een plexiwand die de bezoeker van de medewerker aan het onthaal en de museumshop scheidt.

● Enkel indien hoogst noodzakelijk voor de veiligheid (bij te grote zakken of tassen) worden de lockers gebruikt. De bezoeker kan een sleutel vragen aan de onthaalmedewerker, na gebruik wordt de sleutel in een apart bakje terug gelegd. De sleutel wordt nadien ontsmet.

● De klapstoeltjes kunnen door de minder mobiele bezoeker gebruikt worden. Na gebruik worden ze verzameld in een aparte bak aan het onthaal en ontsmet.

● Er werden markeringen aangebracht op de grond om de social distancing aan te duiden.

● In de museumzalen zijn duidelijke richtlijnen voor de bezoeker geafficheerd. Waar nodig zijn er ‘wachtstippen’ aangebracht op de vloer.

● Er worden geen documenten, folders of bezoekersgidsen meegegeven aan de bezoeker.

● In de museumzalen worden QR-codes aangebracht zodat er toch extra informatieoverdracht is. Alle bezoekersgidsen zijn vanop de website te downloaden.

● De prikkelkamer wordt gesloten voor het publiek.

● De koptelefoons en de hoeden worden weggenomen. In de Servaisvleugel en in de Ensor &  Spilliaert vleugel worden markeringen aangebracht op de stoeltjes waar bezoekers mogen plaatsnemen.

● De bewakingsagenten zien er op toe dat de bezoekers elkaar zo weinig mogelijk kruisen en de minimumafstand wordt gewaarborgd. We dringen bij de bezoekers aan op een maximale spreiding in de zalen en in sommige zalen zoals de Ensor & Spilliaert vleugel en de Servaisvleugel worden slechts een beperkt aantal bezoekers toegelaten.

● De bewakingsagenten en het personeel aan het onthaal en museumshop worden uitgebreid gebrieft over de maatregelen zodat zij de bezoekers maximaal kunnen bijstaan en ook toekijken op de naleving van de aangepaste regels.

● Het sanitair voor de bezoekers wordt intensief schoongemaakt en dit minstens 2 keer per dag. Ook hier worden wachtstippen voorzien.

● Er zijn desinfectiezuilen opgesteld aan de inkom en aan de museumshop waar de bezoeker de handen kan desinfecteren.

● De bezoeker kan aankopen doen in de museumshop, maar er wordt niets ingepakt in cadeaupapier.

 

3. Het museumbezoek in het Permekemuseum

● De veiligheidsrichtlijnen worden duidelijk geafficheerd aan de ingang van het Permekemuseum.

● Aan de ticketbalie wordt het onlineticket getoond. Indien een bezoeker niet over een online ticket beschikt kan er contactloos betaald worden of door het gebruik van payconiq.

● Er is een plexiwand die de bezoeker van de medewerker aan het onthaal en de museumshop scheidt.

● Er werden markeringen aangebracht op de grond om de social distancing aan te duiden.

● In de museumzalen zijn duidelijke richtlijnen voor de bezoeker geafficheerd. Waar nodig zijn er ‘wachtstippen’ aangebracht op de vloer.

● Er worden geen documenten, folders of bezoekersgidsen meegegeven aan de bezoeker.

● In de museumzalen worden QR-codes aangebracht zodat er toch extra informatieoverdracht is. Alle bezoekersgidsen zijn vanop de website te downloaden.

● De bewakingsagenten zien er op toe dat de bezoekers elkaar zo weinig mogelijk kruisen en de minimumafstand wordt gewaarborgd. We dringen bij de bezoekers aan op een maximale spreiding in de zalen.

● De bewakingsagenten en het personeel aan het onthaal en museumshop worden uitgebreid gebrieft over de maatregelen zodat zij de bezoekers maximaal kunnen bijstaan en ook toekijken op de naleving van de aangepaste regels.

● Het sanitair voor de bezoekers wordt intensief schoongemaakt. Ook hier worden wachtstippen voorzien.

● Er zijn desinfectiezuilen opgesteld aan de inkom en aan het beeldhouwatelier waar de bezoeker de handen kan desinfecteren.

● De bezoeker kan aankopen doen in de museumshop, maar er wordt niets ingepakt in cadeaupapier.

  

Wij blijven continu streven naar verbeteringen.

Al uw suggesties kunnen dan ook naar personeelszaken@muzee.be gestuurd worden.